27 augusti 2009

Vad skulle du vilja vara bra på?

Vad skulle du vilja vara riktigt bra på? Vilken talang skulle du vilja ha?

Jag skulle vilja:
- Kunna sjunga vackert
- Vara bra på att måla/rita/teckna
- Ha (bra) lokalsinne

Kan man träna upp alla färdigheter, eller måste man ha nån slags medfödd talang för att bli bra på vissa saker? Det säger sig ju självt att det är svårare att bli bra i höjdhopp om man har korta ben, men hur är det med sådana färdigheter som inte har med ens (synliga) fysik att göra? Har jag dåligt lokalsinne för att min hjärna inte är utformad för att kunna sådant eller har jag övat för lite eller på fel sätt?

1 kommentar:

  1. Klart du kan öva upp dig en hel del! frågan är väl hur du definierar "riktigt bra". Förutom talang för att sjunga/rita/hitta så behöver du tålamod och lite motivation (kanske det viktigaste).

    Man måste skilja på saker som man vill kunna och saker som man faktiskt vill lägga ner tiden på att uppnå. Tex så skulle jag vilja kunna simma "bra" men jag vill inte spendera hundratals timmar i simhallen för att lära mig det.

    Sen så är det väl tveksamt att du kan bli så bra att du själv blir nöjd med dig själv får jag en känsla av när jag läser din blogg ibland...;)

    Lycka till,
    rolle

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.