11 augusti 2009

Många tårar

Lillasyster har tyngre morgnar den här veckan än förra veckan. Hemma och i bilen går det bra, men när jag ska lämna henne på dagis bryter hon ihop och gråter och gråter. I morse klamrade hon sig fast vid mig som en liten apa och hennes fröken E lirkade loss henne från mig till sin famn.

Hon tystnade dock snabbt, för när jag varit inne på storebrorsans avdelning och sagt hejdå till honom och kikade på E och lillasyster i matsalen på vägen ut, var det tyst och lugnt. Jag förstår inte vad som orsakar all gråt och lillasyster vill/kan inte berätta. Kanske saknar hon kompisen "Milma" som bytt dagis eller fröken M som bytt avdelning? Vi har försökt prata om det, men det går liksom inte in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.