13 november 2009

Att ligga efter

Hur kommer det sig att man så ofta ligger efter? Man borde liksom alltid hunnit lite mer än man faktiskt hann. På jobbet diskuterar vi effektivitet och försöker klura ut hur vi ska producera mer på våra timmar. Hemma försöker man hålla jämna steg med tvätten, disken, återvinningen, handlingen och löven på gräsmattan.

Värst är det när det är lätt att kvantifiera hur långt man ligger efter och då menar jag inte att räkna dammråttorna... Idag skulle jag byggt 5 rapporter och jag hann en. Alltså måste jag bygga de andra på måndag för att inte krascha tidplanen. Vad är oddsen för det? Nyckeln är uppenbarligen att bli mer effektiv...

2 kommentarer:

  1. Nej - nyckeln är INTE att bli mer effektiv. Om det var planerat fem och det blev en så var ju planeringen fel skulle jag säga.

    SvaraRadera
  2. Men hur vet man om man ligger efter för att planeringen är fel eller för att man inte är lika snabb som planerat?

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.