24 november 2009

Ny teknik och ett par icke-trasiga byxor

Den nya luren kom i fredags. Riktigt cool! Men svårbloggad... Det tar mycket längre tid att skriva när man inte är van. Eventuella bloggläsare skonas alltså lite när jag inte är nära en dator.

I morse pekade lillasyster upprört på makens skärp som hängde över trappräcket och sa att det var trasigt. Jag förstod inte alls varför det var trasigt, så jag bad henne förklara.
- Pappa byckor tasig.

När jag sa att skärp kan flyttas mellan olika byxor, såg hon väldigt skeptisk ut. Senare samma morgon avancerade vi till mer komplicerade saker när storebrorsan började ställa frågor. Dagens tema var mörker och att jorden snurrar. Eftersom vi bor nära dagis hann jag inte trassla in mig alltför mycket...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.