05 juni 2009

Min bitsare och min nationaldagspresent

Lillasyster må vara en rätt envis liten böna, men hon brukar inte vara våldsam mot andra än sin bror. Därför blev jag rätt förvånad när jag fick höra att hon bitit kompisen K på dagis. Det visade sig vara självförsvar och K fick inte ens ett märke. Lillasysters fröken konstaterade att "vår E gör inte sånt", men trängd bland många barn och utan att få gehör för sitt nej blev hon en bitsing. Hon kanske lärt sig markera som Pompe?

Som en liten nationaldagspresent fick kollegorna och jag löfte om en extra ledig dag! Som jag nämnt tidigare följer vi Unionens avtal och har aldrig halvdagar och sånt. I stället är vi alltid lediga klämdagen i Kristi Himmelsfärd. Kompensation för nationaldagar som infaller på lediga dagar har vi inte trott oss vara berättigade till. Tack vare att kollegan J kom för sent i morse då flickvännen (vars jobb följer samma avtal) var ledig idag kom vi fram till att vi också har en ledig dag att inkassera. Tjohej!

1 kommentar:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.